Van 'hola que tal' tot 'Yo bro, whats up' tot hoi - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Corinda Holdermans - WaarBenJij.nu Van 'hola que tal' tot 'Yo bro, whats up' tot hoi - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Corinda Holdermans - WaarBenJij.nu

Van 'hola que tal' tot 'Yo bro, whats up' tot hoi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corinda

17 Augustus 2008 | Verenigde Staten, New York

Aangekomen in New York. Wat een wereld van verschil zeg!
- vanuit het meestal arme en onderontwikkelde Zuid Amerika tot in de drukke hektische 24 uurs economie van New York met muziek, verlichte reclame's en 1000den taxi's
- van rubberen sandalen van autobanden tot Nike Air Max
- van cavia's en rijst met kip tot een vette hamburger van Burger King!
- Van Inca Cola tot Coca Cola
- van dulce de leche op brood tot peanutbutterjelly sandwiche
- geen 26 uur lange busritten meer, maar een fietsie die thuis (of in de winkel)op me wacht(en het belangrijkste; niet meer opgekruld in bussen te hoeven liggen om alleen maar naar een ander plaatsje te komen)
- Geen wachtende straatkinderen meer die je overgebleven restjes eten van je bord in het restaurant opeten, maar een ober die het eten weggooit in de prullebak!

De reis:
Het was een mooie indrukwekkende reis, maar af en toe voelde het meer als overleven dan echt genieten. Heb veel armoede, ellende en straatkinderen gezien. Besef nu wel hoe goed alles geregeld is in Nederland en hoe goed wij het maar hebben. We mogen blij zijn dat we hier zijn geboren en niet in een arm onderontwikkeld land!
Er is zoveel verschil tussen arm en rijk in Zuid Amerika. Je moet soms goed kijken waar je loopt op straat zodat je niet over een slapend straat kind struikeld! Je ziet ze overal midden op straat slapen op een kartonnetje als matras.
Heb veel stranden gezien, de hoogste bergen beklommen, maar het belangrijkste is toch wel het gelukkig maken en het helpen van mensen die het nodig hebben.
Er is niks mooier dan een glimlach van een straatkind wanneer je hem je restje brood of een flesje water geeft. Het geeft meer voldoening dan de top bereiken van de hoogste berg!

Ik kijk er nu wel naar uit om weer naar nederland terug te gaan en niet meer continue 24 uur per dag op je spullen en het gedrag van de mensen om je heen te moeten letten!
Verlang naar een vertrouwde omgeving met vetrouwde mensen en niet mensen die continue liegen om zo geld binnen te krijgen! Ik verlang zelfs terug naar de nuchtere boeren kwaliteit van de Nederlandse mannen, zodat je normaal rond kan lopen zonder dat je word nageroepen en bekeken.

Maar ondanks alles heb ik een mooie tijd gehad met super mooie ervaringen.
Ik wil daarom ook iedereen bedanken die aan mij hebben gedacht en de reacties op de website hebben geplaatst. Doet me altijd erg goed, wetend dat er mensen zijn die aan je denken ook al ben je zover weg en ook al ben je al zo lang onderweg! Ik waardeer dat heel erg. Ik wil ook iedereen bedanken die ik tijdens deze reis heb ontmoet en mijn ervaringen rijker en onvergetelijk hebben gemaakt.
Dus bij deze; thanks, dankjewel, obrigada, gracias.

Ik vlieg morgenavond naar huis en hoop dinsdagmorgen mn eerste pootje weer op Nederlandse bodem te zetten om 10.45 met vuchtnummer DL 0080.
Yahoo!!! see you soon!!! thanks for everything!! ps. de foto's komen nog!

Enneh ben alweer aardig verwesterd hoor in dit hippie hoppie landje(amerika)! loop alweer door de stad met mn Starbucks coffie in de hand, dus no worries, ben op Nederland voorbereid!

For all my english friends. My trip is coming to an end. Tomorrow i fly back home to Holland! So, i wanna thank everybody for their compagnie and friendship. I had a great time in South America, but now it's time for real life. Back to work!

Thanks for everything and enjoy life and live your life!!!
xxxx Corinda









  • 18 Augustus 2008 - 06:18

    Arie Geneugelijk:

    Prachtige reflectie Corinda!!! Vooral je zin over het glimlachende straatkind dat een flesje water kreeg trof mij. Sprak Jezus niet over het geven van wat water? Wellicht was dat een belangrijk doel van je reis.
    Goede reis terug!!

  • 18 Augustus 2008 - 07:14

    Alex Itzco - BsAires:

    Corinda, I have been reading your journal, every time you posted some news in your blog (I've been using google translator from dutch to english). The adventure you lived for a whole year in jungles, mountains, rivers and sea, is incredibly amazing. You were hungry to know this part of the world. You got an experience that very very few can have, and you never quited no matter how hard it was at times. You have become a teacher now, because most of us simple people can learn from you. I truly admire you !! Have a safe trip wonder girl, and the force be with you (like they say in Starwars), now that you are a like a yeddi !!

  • 18 Augustus 2008 - 08:13

    Pa En Ma:

    Tot morgen, Corinda! We zien naar je uit!

    Papa en mama

  • 18 Augustus 2008 - 08:59

    Eetje:

    goeie reis terug meis en tot snel!

  • 18 Augustus 2008 - 09:15

    Jit:

    lieverd tot snel

  • 18 Augustus 2008 - 09:22

    Laura:

    Succes met het allerlaatste deel van je reis! Kus!

  • 18 Augustus 2008 - 10:24

    Gitte:

    Wat heb je dat mooi omschreven zeg!!!
    Ik ben blij dat het bijna morgen is. Ik vond het leuk om je het afgelopen jaar zo te kunnen volgen, maar ik vind het nog veel leuker om je morgen weer te zien. En je weer door de straat te zien rennen!!

    Goede vlucht, en tot morgen op schiphol.

    Liefs xxx

  • 18 Augustus 2008 - 10:37

    Sabine:

    bijna thuis!!! welkom in ons apenlandje..haha..hele goede reis!!!!!!! en wat een belevenissen...geweldig en indrukwekkend, je laatste bericht..idd wij zijn eigenlijk errug verwent he..

    dikke kus!!!

  • 18 Augustus 2008 - 13:10

    Anita:

    Hee lieve meis,
    Goede reis naar huis. Kijk er naar uit om je weer te zien. We kunnen hier wel een zonnetje en vrolijkheid gebruiken hoor.
    Dikke kus en tot snel
    xxx anita en extra knuf van Famke

  • 18 Augustus 2008 - 14:36

    Mel:

    Nou meid die amaretto jus kunnen we opentrekken hoor geen groene thee!!!
    Gisteren om half 2 is Isa geboren ja hoor gert zit helemaal in de meiden hoor!!! We zien je snel.
    Dikke kus Mel,Gert,Noa en Isa

  • 18 Augustus 2008 - 17:32

    Josette:

    He wijfie,

    Een hele goede reis en tot heel snel bij een lekker wijntje.
    xxx Josette

  • 18 Augustus 2008 - 19:40

    Ruth & Bas:

    Mooi om te lezen dat je zo op je reis kan terugkijken ! En dat je er een hoop van geleerd hebt. Rijkdom is niet je bankrekening, maar de ervaringen in de rugzak van het leven.

    Welkom terug !


  • 18 Augustus 2008 - 20:12

    De Schippertjes:

    Goeie reis terug en tot snel, doei

    Bert, Jacqueline, Olaf en Nielsxxxx

  • 24 Augustus 2008 - 03:12

    Yvet:

    lieve ben je veilig thuisgekomen???
    Hoeist?

    Mis je Sergio?? en mij? hihihihihi

    Ik ben in Quito na een paar geweldige dagen in Vilcabamba, vind Ecuador een fijn land zover! Heb dagelijks salsales hier in Quito, gaat goed!!!

    Dag lieverd! Hou van jou! Tot snel!

  • 26 Augustus 2008 - 17:09

    Soy Julian:

    hola, me encantan tus fotos y te felicito por viajar tanto, te mando un beso, estas cada vez mas guapa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Corinda

heyy, Ola! Eindelijk is het dan bijna weer zover. Ben ook alweer veel te lang in Nederland geweest (1,5 jaar). Nu word het tijd om Zuid Amerika te gaan ontdekken. Dinsdag 25 september vlieg ik naar Argentinie, waar ik eerst een maand spaanse lessen ga volgen. Daarna ben ik van plan om voor in totaal een jaar rond te reizen door Zuid Amerika en mischien nog vrijwilligers werk te gaan doen. Mijn plan is om in Argentinie te beginnen, van waar ik naar Antartica reis, Chili, Brazilie om carnaval mee te maken, Bolivia, Peru de Inca Trail lopen, Ecuador, de Galapagos Eilanden, dan met de boot de amazone door van Peru tot aan de oostkust van Brazilie, waar vandaan ik weer naar beneden naar Rio de Janeiro reis. Vanuit Rio vlieg ik nog voor ongeveer een week naar New York en dan is het weer tijd voor Nederland.. Maar eerst nog lekker veel doen en genieten. Als jullie me heel erg missen kunnen jullie me natuurlijk altijd op komen zoeken. hi, hi. Nou ik hoop veel van jullie te horen. Ik vind het namelijk altijd erg leuk om jullie reacties te lezen en kijk daar erg naar uit. Dikke kus en mischien tot in Zuid Amerika.. liefs corinda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 57963

Voorgaande reizen:

25 September 2007 - 26 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: